Edukativni program LA.OG.2022. SUDIONICI

GLAS KAO TIJELO

“Kroz raznovrsne vježbe za glas i tijelo, kroz raznovrsne pristupe prema vlastitom glasu u vlastitom tijelu igrat ćemo se, pronalazit neotkrivene ili sakrivene prostore u tijelu odakle glas izlazi ili hoće izaći ali mu ne dopuštamo. Učit ćemo se prihvaćati vlastite glasove i tuđe glasove koji odzvanjaju u nama. Učit ćemo se biti sa sobom i izraziti to kroz glas. Dopustit ćemo si da pustimo glas malo više nego što mislimo da smijemo, možda i zaurlatiili zajecati. I pjevat ćemo si tim glasovima ili biti u tišini i samo slušati što nam oni sve govore.”_voditeljica: Lucija Barišić

Radionica GLAS KAO TIJELO održana je u sklopu programa festivala LAstovo.OTOKGLAZBE.2022. u prostorima Društvenog centra Lastovo.

Raionica s polaznicima radi na glasu kroz tijelo, promatranje putem fizičkih vježbi  i slušanje kako glas može biti produžetak i nastavak fizičke akcije. Vježbama disanja i opuštanja tijela rezoniramo glasom, otvarajući se slušanju, otkrivamo vlastite ritmove i melodije koje organski nosimo. Eksperimentiranje glasom može nas dovesti do različitih lica i priča koje svaki glas ima. S druge strane imajući tekst i radeći s njim kao s kompozicijom, možemo ga utjeloviti, pjevati ili slati u prostor da rezonira postižući različite interpretacije teksta. Radionica se ponajprije fokusira na praktičan pristup radu s glasom kroz tijelo,  koji se usredotočuje na brigu o sebi kroz aktivno traženje, konstantno izoštravajući svojih osjetila  i intuitivne odgovore, usklađujući se s našim dubljim potrebama i asocijacijama. Rade se meditativne i relaksacijske vježbe, rad na tijelu, u grupi ili samostalno. Specifično se radi i na dahu za što je važna potpora i zajedništvo grupe. Pronalaze se različite zvukove i primitivne zvukove i/ili emocije koje hrane pjevajući glas. Vidimo kako fizički kontakt daje život glasu.

Lucija Barišić (Zagreb, 1983.) diplomirala je glumu i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Educira se na brojnim radionicama te sudjeluje u umjetničkim rezidencijama i projektima posvećenim istraživanju različitih metodologija rada iz područja glume, glasa i pokreta u Hrvatskoj i inozemstvu pod vodstvom umjetnika i pedagoga poput Tomija Janežića, Male Kline, Thomasa Richardsa, Nhandan Chirco, Janeza i Andreja Vajevca, Scott Fieldinga, Velimira Veleva, Slobodana Beštića, Zijaha Sokolovića i mnogih drugih. Od 2003. kroz rad s umjetnicama Anne-Marie Blink, Irenom Tomažin, Svetlanom Spajić i Ang Gey Pin intenzivno se bavi istraživanjem glasa i vokalne ekspresije te samostalno i u suradnji s drugim umjetnicima vodi radionice glasa. Kao glumica surađivala je na kazališnim projektima u HNK Osijek, En Knap-u, Kerempuhu, Maloj sceni, Kazalištu Ulysses, Zkm-u, Teatru &TD, Gavelli, a 2015.g. u Kazalištu KNAP postavila je svoju prvu autorsku predstavu “Crno-bijelo”. Surađuje i na filmskim projektima, većinom nadolazeće generacije filmskih redatelja. 2020.g. započinje edukaciju za psihodramskog terapeuta u Centru za psihodramu Zagreb. Trenutno je u pripremi nove autorske predstave „Final Act“ u Zagrebačkom kazalištu mladih.

Dio je suradničkog projekta sa organizacijom ŽIV ŽAR ŽUR pod nazivom ŽENE MAŠINE kojime se promovira stvaralaštvo žena u kontekstu DIY, tj ‘uradi sam’ kulture stvaranja i djelovanja. Kompletan program izvode žene koje su vještinu koju podučavaju velikim dijelom stekle samostalnom, van institucionalnom edukacijom, te osim prenošenja konkretnog znanja žele inspirirati sve, a pogotovo druge žene, da počnu i/ili nastave stvarati umjetnost. Bitan fokus projekta je i promoviranje decentralizacije ponude kulturnih i edukativnih sadržaja, a programi se odvijaju u tri manja naselja: Lastovo na otoku Lastovo, Hvar na otoku Hvaru i Koprivnica. 

Cilj projekta je predstaviti stvaralaštvo žena i diy kulturu u manjim gradovima, te tako doprinjeti decentralizaciji koja je u Hrvatskoj jako izražena. Vođeno tom idejom, LA!UVO! sudjeluje u projektu kao partnerska udruga uz hvarsku te koprivničku, koje djeluju u sredinama koje radi geografske dislociranosti imaju skromniji priljev kulturnih sadržaja.